Maarud

– Jeg er en av Maaruds tre kundeansvarlige. Vi har ansvaret for hver vår kunde. Jeg har butikkene i NorgesGruppen, mens de to kollegene mine har ansvaret for Coop og REMA.

Et stort og bredt ansvar
Jobben hans innebærer å være Maaruds kontakt mot hele NorgesGruppen, som består av kjeder som Meny, Spar, KIWI, Joker og Nærbutikken.

– Først og fremst skal jeg sørge for at NorgesGruppen selger mye snacks. Her er det viktig å ha god oversikt over hele kategorien slik at vi kan være gode rådgivere. Jeg har ansvaret for hele kundeforholdet. I tillegg til å passe på hvilke produkter de skal ha i sine sortiment, har jeg også oversikt over kampanjer som foregår til ulike tider på året, forteller Thomas. 

Folk skal finne det de vil ha
En typisk arbeidsdag starter gjerne med å gå gjennom de siste salgstallene, som han får tilsendt hver dag.

– Det gjør at jeg kan følge ganske tett på utviklingen og hvordan Maaruds produkter gjør det i ulike butikker rundt om i landet. Da kan vi ha en dialog med kunden slik at de har nok og riktige produkter i hyllene til enhver tid. Dermed finner folk som er ute og handler det de vil ha.

En sosialt aktiv jobb
Som kundeansvarlig treffer Thomas veldig mange mennesker både innad i Maarud, men også ute blant kundene. Det er noe av det han liker aller best med sin jobb.

– Alle disse treffpunktene med mange flinke folk er nok det jeg finner mest interessant. I tillegg til det å skape resultater og få til ting sammen med andre.

Kjekt å representere noe folk er glade i
Thomas får drevet med både salg og markedsføring, og er med på det meste som foregår i Maarud. Så har han i oppdrag å kommunisere ut til butikkene hva Maarud tenker og hvilke planer de har.

– Og så er det jo selvfølgelig også veldig kjekt å få lov til å representere en så sterk merkevare som Maarud. Vi er veldig godt anerkjent i handelen, og vi føler også at de som kjøper produktene våre er veldig glade i Maarud, sier Thomas.

Og hans egen favorittsnacks?

– Uten tvil Maarud Ostepop XL!